Update articol:

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Vom rezilia contractele cu constructorii neserioşi care nu-şi fac treaba

Foto Facebook Foto Facebook

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, la Rădăuţi, că va rezilia contractele cu constructorii ”neserioşi” şi că, în prezent, se fac demersurile necesare pentru modificarea legislaţiei în acest sens.

”Am înţeles îngrijorarea oamenilor, înţeleg nemulţumirea, tocmai de asta mă aflu pe şantiere, tocmai de asta accelerăm procedurile de modificare a legislaţiei şi acolo unde vom avea constructori neserioşi care nu-şi fac treaba vom rezilia contractele. (…) Când pornim un obiectiv de investiţii majore trebuie să urmăm câţiva paşi (…) Pe lângă studiul de fezabilitate, proiectare şi partea de execuţie trebuie să avem hotărâri de guvern pentru exproprieri, pentru obţinerea acordului de mediu, autorizaţie de construcţie şi multe alte lucruri, pe care tocmai acum vom veni să le modificăm pentru a grăbi termenele de finalizare a obiectivelor de investiţii”, a spus Cuc, citat de Agerpres.

Ministrul s-a declarat nemulţumit de felul în care unii constructori îşi fac treaba şi încearcă uneori ”să câştige bani nemunciţi” şi a anunţat că săptămânal va face conferinţe de presă pentru a prezenta stadiul lucrărilor: ”De pe 23 martie voi face câte o conferinţă la minister pentru a prezenta stadiul lucrărilor pe autostrăzile din România şi mobilizarea, ca să vadă toată lumea mobilizarea şi care sunt nemulţumirile şi supărările mele ca şi ministru, când văd că aceşti constructori, care fac o grămadă de bani în România, nu lucrează aşa cum trebuie. Ba mai mult, vin şi cu claim-uri ca să obţină, din punctul meu de vedere, nişte bani nemunciţi. Nu mai spun de tot felul de ONG-uri, care găsim pe traseele autostrăzilor peşteri de lilieci, şopârle şi aşa mai departe care trenează practic finalizarea investiţiilor”.

Răzvan Cuc a spus că se vor semna în perioada următoare proiecte de infrastructură mare în valoare de 3 miliarde de euro, în acest an CNAIR estimând că se vor construi 180 km de autostradă, în condiţiile în care în prezent sunt 807 km.

”În 2017 toată lumea spunea că România nu are proiecte pe infrastructura mare. Atunci anunţam, şi poate mulţi nu credeau că am dus lupte extraordinar de grele şi mulţumesc celor care m-au sprijinit, inclusiv de preşedintele Liviu Dragnea care m-a sprijinit în lansarea a cât mai multe proiecte. Vorbesc de proiecte de 3 miliarde de euro, pe care le vom semna în perioada următoare: centura la profil de autostradă a Capitalei, Piteşti-Sibiu. (…) Iată că România are proiecte, iar domnul Neaga (n.r.- directorul CNAIR) ne va uimi cu câte proiecte noi va scoate în valoare poate chiar mai mare decât în 2017, astfel încât să nu punem în pericol absorbţia fondurilor europene”, a spus Cuc, precizând că în prezent sunt 807 km de autostradă, iar în acest an se prognozează construcţia a încă 180 de km. 

Potrivit lui Cuc, blocarea bugetului va duce la întârzierea la plată a constructorilor, dar că, în prezent, nu sunt datorii faţă de aceştia.

”Blocarea bugetului uitaţi ce generează: generează o întârziere la plată a constructorilor serioşi români care care-şi fac treaba şi vor să finalizeze obiectivele importante şi care vor să finalizeze obiectivele importante de investiţii, esenţiale pentru comunităţile locale. (…) Ei (n.r. antreprenor centură Suceava) au depus facturile undeva în noiembrie-decembrie, trebuie prelucrate şi plata făcută în 60 de zile. Numai că bugetul nefiind aprobat, noi banii îi avem, pentru că anul ăsta avem un buget extraordinar de generos nu numai pentru pentru investiţiile pe care le vedeţi aici, pe care le avem în desfăşurare, ci şi pentru partea de întreţinere curentă a drumurilor naţionale. (…) Cât timp nu avem buget şi aşa înţelege cineva să colaboreze cu Guvernul României, în speţă cu Ministerul Transporturilor că suntem direct afectaţi, şi să blocheze bugetul, evident că se întâmplă întârzierile la plată. (…) În momentul când avem buget plătim. Ce vreţi să facem noi? Să încălcăm legea? Să facem o plată dacă nu avem dacă nu avem buget?”, a spus Cuc.

El a apreciat executantul lucrărilor de la şoseaua de centură a Sucevei, care a dat asiguri că investiţia se va finaliza le termenul prevăzut în contract, chiar în condiţiile în care nu se mai pot face plăţi până la aprobarea bugetului.

”Văd că nu este foarte supărat constructorul. Constructorul lucrează, ceea ce este un semn de bună credinţă. Eu văd că reaua credinţă e la alţii care nu ne aprobă bugetul”, a spus Cuc. CNAIR, prin DRDP Iaşi, a semnat în septembrie 2018 ordinul de începere a lucrărilor pentru Varianta Ocolitoare Suceava, investiţia în valoare de peste 61 de milioane de lei urmând a se finaliza în nouă luni.

Lucrările sunt executate în baza un acord-cadru încheiat în august 2018 cu asocierea de firme câştigătoare a licitaţiei, reprezentată de SC Autotehnorom SRL (lider de proiect), alături de SC Operational Autoleasing SRL, SC OPR Asfalt SRL, Obras Publicas Y Regadios SA, SC Florconstruct SRL şi SC Calcarul SRL.

Investiţia la centura Sucevei a demarat în 2008 şi trebuia finalizată în trei ani, dar lucrările au fost întrerupte ca urmare a rezilierii contractelor.

Lucrările au fost ulterior reluate de CNANDR în 2014, iar în 2015 s-a inaugurat un tronson de circa 5,5 kilometri. Ruta ocolitoare a Sucevei va avea în final 12,4 km, va cuprinde şapte poduri, patru viaducte, cinci pasaje şi două parcări.

Ministrul Transporturilor a vizitat vineri şantierul variantei ocolitoare a Sucevei şi s-a declarat mulţumit de ritmul de execuţie a lucrărilor.

BVB | Știri BVB

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (30/09/2022)

Raport consolidat pentru semestrul I 2022

PATRIA BANK S.A. (PBK) (30/09/2022)

Modificari in conducerea societatii

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (30/09/2022)

Autorizarea unui membru al Consiliului de Administratie

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (30/09/2022)

Alegere Presedinte CA si Comitete consultative