Update articol:

Pierdere de 17,6 milioane euro pentru Digi Communications, în primul trimestru (actualizare)

Digi Communications, compania mamă a RCS RDS,  a raportat o pieredere netă de 17,6 milioane EUR în perioada de trei luni care s-a încheiat la 31 martie 2019, comparativ cu profitul perioadei comparative în valoare de 14,8 milioane EUR pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2018, arată raportul transmis Bursei de Valori București.

Veniturile au fost de 281,2 milioane EUR, în primul trimestru, față de 232,8 milioane EUR pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2018, înregistrând o creștere de 20,8%

Compania arată: „Veniturile din România pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2019 au fost de 180,5 milioane EUR, prin comparație cu 163,1 milioane EUR pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2018, o crestere de 10,7%.

Creșterea veniturilor din România a fost determinată atat de cresterea preturilor pentru serviciile de telecomunicatii incepand cu Martie 2019 si de o creștere a numărului de RGU („unitate generatoare de venituri”) pentru servicii de televiziune prin cablu și internet și date fixe și o creștere a ARPU (venitul mediu pe unitate) pentru servicii de telecomunicații mobile.

Numărul de RGU din serviciile noastre de televiziune prin cablu a crescut de la aproximativ 3.075 mii la 31 martie 2018, la aproximativ 3.391 mii la 31 martie 2019, o creștere de aproximativ 10,3%, iar numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de internet și date fixe a crescut de la aproximativ 2.185 mii la 31 Martie 2018, la aproximativ 2.427 mii la 31 martie 2019, o creștere de aproximativ 11,1%. Creştereaa fost datorata in principal de investitiile în extinderea reţelelei noastre fixe de fibră optică şi pachetelor de internet şi date fixe tot mai atractive. Numărul de RGU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut de la aproximativ 3.373 mii, la data de 31 martie 2018, la aproximativ 3.404 mii RGU la data de 31 martie 2019, o creștere de aproximativ 0,9%. Creșterea abonaților la serviciile de telefonie mobilă este parțial compensată de scăderea stick-urilor de internet mobil. ARPU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut la o medie de 4,6 EUR/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2019, comparativ cu media de 4,3 EUR/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2018, o creștere de aproximativ 7,0%, în principal ca urmare a creșterii traficului de servicii de voce, internet si date generat de clienți. Alte venituri includ, în principal, venituri rezultate din vânzarea echipamentelor, dar de asemenea și venituri din servicii de filmare de evenimente sportive și venituri din publicitate. Vânzarea echipamentelor include în principal vânzarea de telefoane mobile și a altor echipamente. Creșterea serviciilor de telecomunicații mobile, televiziune prin cablu, internet fix și date au fost parțial compensate printr-o scădere a veniurilor generate de serviciile DTH și liniile de telefonie fixă, ca urmare a scăderii RGU în ambele linii de activitate. Numărul de RGU DTH a scăzut de la aproximativ 577 mii la data de 31 martie 2018 la 516 mii la data de 31 martie 2019, o scădere de aproximativ 10,6%. Această scădere s-a datorat în principal faptului că un număr de abonați DTH au încetat contractele, s-au mutat la concurenți sau au migrat de la serviciile noastre de DTH la serviciile noastre de televiziune prin cablu. Numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de telefonie fixă a scăzut de la 1.105 mii la data de 31 martie 2018 la aproximativ 1.035 mii la data de 31 decembrie 2019, o scădere de aproximativ 6,3%, ca urmare a tendinței generale de a migra de la telefonía fixă la serviciile de telecomunicații mobile.”

În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel) ⃰ s-au majorat până la 55 milioane EUR, iar Digi și-a consolidat poziția de lider pe segmentul de servicii pay-tv. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator, în timp ce pe segmentul serviciilor de comunicații fixe (pay-tv, internet, telefonie fixă), Digi Ungaria înregistrează o creștere a RGU de 56% (la 2,1 milioane unități generatoare de venituri), conform unui comunicat al companiei.

Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a numărului de abonați la serviciile de telefonie mobilă, ajungând de la 1,2 milioane RGU, la 31 martie 2018, la 1,7 milioane RGU, la 31 martie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), după rata de creștere a numărului de abonați, și este cel de-al cincilea  operator de telefonie mobilă pe piața iberică, beneficiind, totodată, de o prezență tot mai extinsă în teritoriu. În primul trimestru al anului, aproximativ 89.000 de numere de telefonie mobilă s-au portat în rețeaua Digi Spania, istoric cel mai bun rezultat trimestrial al Digi Spania, fiind al doilea operator din piața de telefonie mobilă spaniolă în funcție de numărul net de clienți portați în rețea în această perioadă. Pe cele două piețe europene mature, serviciile Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

”Anul 2019 este un an important atât pentru principalele două piețe ale grupului, cât și pentru operațiunile din Spania. În România, vom continua extinderea rețelei de telefonie mobilă și întărirea poziției pe piața serviciilor mobile. În Ungaria, lansăm în curând serviciile de telefonie mobilă, pe o piață matură și într-un context competitiv complex. Ținând cont de nevoile în creștere ale clienților noștri și de evoluția generală a sectorului comunicațiilor electronice, ne dorim să menținem ritmul de dezvoltare din ultimii ani.

În curând, se vor împlini doi ani de la listarea Digi Communications N.V. pe Bursa de Valori București. Le mulțumim acționarilor, investitorilor și angajaților pentru acest parcurs care a contribuit la consolidarea companiei ca important operator pe piața europeană. Suntem încrezători că am pus piatra de temelie a unei relații pe termen lung, în beneficiul tuturor părților implicate – acționari, investitori, clienți, angajați, parteneri, piață de capital”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.