Update articol:

Sphera Franchise Group raportează vânzări de 1,15 miliarde lei, în primele nouă luni din 2025

Sphera Franchise Group raportează vânzări de 1,15 miliarde lei, în primele nouă luni din 2025
 - poza 1

Grupul Sphera Franchise Group a raportat vânzări totale de 1.151,1 mil.lei, în primele nouă luni, în creștere cu 0,7% față de perioada similară din 2024. EBITDA normalizată s-a situat la 96,2 mil.lei (-25,5%), iar profitul net normalizat la 42,8 mil.lei (-40,1%). Scăderea profitului net pe primele trei trimestre ale anului în curs față de 2024 a fost determinată de impactul mai multor factori: nivelul ridicat al cheltuielilor de exploatare, în special cele salariale, vânzări stagnante pe principala piață de activitate a Sphera Franchise Group, respectiv România, comportamentul precaut al consumatorilor în contextul incertitudinilor politice și economice și de o piață mai competitivă a restaurantelor cu servire rapidă (QSR), potrivit unui comunicat transmia astăzi.

”Primele nouă luni ale anului au marcat un context politic, economic și ulterior fiscal, dificil în principala piață a Grupului, cu impact semnificativ asupra întregului sector HoReCa și asupra activității noastre. Angajamentul nostru față de acționari rămâne ferm: continuăm să investim în rețea, să diversificăm portofoliul, aducând și dezvoltând noi branduri, Cioccolatitaliani și Hard Rock Cafe, și să ne intensificăm eforturile de eficientizare, pentru a livra valoare pe termen lung pentru clienți și investitori. Decizia recentă de a acorda dividende suplimentare în valoare de 40,2 milioane lei, echivalentul a 1,04 lei brut/acțiune, reflectă încrederea noastră în potențialul pe termen lung al Grupului”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

Totdată, Grupul a raportat cel mai bun trimestru trei din istoria sa, la nivel de vânzări și o îmbunătățire vizibilă a profitabilității față de trimestrele anterioare, susținută de măsurile eficiente de control al costurilor și de contribuțiile tot mai importante din Italia și Republica Moldova, se mai arată în comunicat.

Deși performanța a rămas stabilă la nivelul vânzărilor totale care au ajuns la 405,9 mil.lei, în creștere cu 6,1% față de T2 2025 și peste rezultatele obținute în T3 2024 cu 0,6%, creșterea costurilor, în special cele salariale, a continuat să erodeze marjele, așa cum a fost raportat anterior în S1 2025. Totuși, evoluția din T3 s-a îmbunătățit semnificativ față de primele două trimestre, Grupul continuând implementarea unor măsuri stricte de control al costurilor pentru protejarea marjei. În consecință, profitul din exploatare în restaurante a fost de 46,4 mil.lei în T3 2025, o îmbunătățire cu 71,4% față de trimestrul anterior. EBITDA a ajuns la 43,6 mil.lei, în creștere față de trimestrul anterior cu 65,5%. În același timp, profitul net normalizat obținut a fost de 25,1 mil. lei, cu o marjă în scădere cu 1.4pp față de T3 2024.

Vânzările din România au totalizat 346,6 mil.lei în trimestrul al treilea din 2025, un nivel stabil față de aceeași perioadă a anului trecut. Italia a contribuit cu 52,2 mil.lei, în creștere cu 3,3% comparativ cu anul anterior, iar Republica Moldova a înregistrat o performanță remarcabilă, cu vânzări de 7,1 mi.lei, în urcare cu 24,8% față de 2024. Structura veniturilor pe regiuni s-a modificat ușor față de anul precedent, cu o pondere mai mare a operațiunilor din Italia și Republica Moldova, în timp ce contribuția României a consemnat o ajustare minoră. Astfel, în T3 2025, România a generat 85,4% din vânzările totale ale Grupului, Italia – 12,9%, iar Republica Moldova – 1,7%.

KFC a înregistrat o creștere ușoară, cu vânzări de 352,9 mil.lei (+0,1% YoY), reprezentând 86,9% din totalul Grupului. Evoluția brandului a fost influențată de scăderea consumului discreționar, ca urmare a măsurilor fiscale adoptate în România. Cu toate acestea, KFC rămâne un pilon central al Grupului, menținând o performanță stabilă într-un context economic provocator.

Taco Bell a continuat să fie cel mai dinamic brand din portofoliu, raportând o creștere a vânzărilor de 13% YoY, până la 27,2 mil.lei, și o pondere de 6,7% din totalul vânzărilor. Brandul și-a  consolidat poziția de lider al creșterii organice, susținut de expansiunea rețelei și de popularitatea tot mai mare în rândul tinerilor consumatori.

Pizza Hut a traversat în continuare o perioadă de ajustare strategică, cu vânzări de 25,3 mil.lei (-5,9% YoY), reprezentând 6,2% din totalul Grupului. Evoluția activității acestui brand reflectă prudența consumatorilor și o competiție mai intensă în segmentul casual dining. Cu toate acestea, măsurile de eficientizare implementate de Grup creează premise favorabile pentru o stabilizare a performanței brandului.

Primul restaurant Cioccolatitaliani, inaugurat în Italia, a înregistrat vânzări de 494 mii lei, (0,1% din total) și reprezintă un pas strategic important în diversificarea portofoliului către concepte internaționale premium.

„Trimestrul al treilea confirmă revenirea pe un trend pozitiv a activității noastre și demonstrează încă o dată, capacitatea Grupului de a se adapta și de a performa în perioade economice dificile. După un început de an marcat de presiuni inflaționiste, am reușit să redresăm profitabilitatea, printr-o gestionare riguroasă a costurilor și prin măsuri strategice care dau deja rezultate vizibile. EBITDA și profitul operațional au crescut semnificativ față de trimestrele anterioare, ceea ce reflectă soliditatea modelului nostru de business și disciplina financiară. Sphera Franchise Group a mai traversat perioade dificile și de fiecare dată am găsit soluții pentru a reveni pe creștere. Rezultatele din T3 ne arată că suntem pe drumul corect și că fundamentul financiar al Grupului rămâne solid”, a declarat Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group.

Grupul și-a continuat extinderea rețelei cu două restaurante noi, în luna octombrie: o unitate Taco Bell în Promenada Mall din București și o unitate KFC Drive-Thru în Udine, Italia.

BVB | Știri BVB
MedLife S.A. (M) (17/11/2025)

Notificare rascumparare actiuni proprii 10 - 14 noiembrie 2025

TRANSILVANIA BROKER DE ASIGURARE (TBK) (17/11/2025)

Documentele privind oferta publica de preluare obligatorie 20.11-04.12.2025